NSE Logo

15.

APRIL

Hvem kan søke?

Vi har noen krav til våre søkere:

• Du må være flytende i norsk/nordisk språk
  • Ha en bachelorgrad eller fullført tre år av fem år i en master i teknologi

Vi tar opp søkere med ingeniør, samfunnsvitenskap eller realfaglig bakgrunn. I løpet av NTNUs Entreprenørskole tar du valgfag fra ditt fagområde slik at du uteksamineres med en master i entreprenørskap, men kan beholde tittel fra ditt fagområde.

Du mottar også tittelen som kommer med din studiebakgrunn.

Hvilken grad får du?

Søkere med bakgrunn som ingeniører/bachelor i teknologi oppnår graden master i teknologi etter fullført studium. De har også rett til å bruke den beskyttende tittelen sivilingeniør. Søknadskode: MIENTRE.

Søkere med bachelorgrad i realfag, samfunnsvitenskapelige eller humanistiske fag oppnår graden master i entreprenørskap etter fullført studium. Søknadskode: MENTRE

Hvem ønsker vi at skal søke?

Vi ønsker studenter med ulike typer bakgrunner, erfaringer og interesser. Opptak til studiet baseres på en helhetlig vurdering av deg som søker, inkludert karakterer, arbeidserfaring, frivillig arbeid, personlig motivasjon. En viktig del av opptaksprosessen er et intervju, og dersom du kommer igjennom første del av opptaksprosessen blir du invitert til et intervju – her må du vise oss hvem du er.

Kanskje har du uendelig pågangsmot og ønsker å få til store ting? Eller er du en teamspiller og som er opptatt av at alle skal ha det bra? Eller er du den som ikke er redd for å stå på scenen og rope høyest? Eller er du den som aller helst liker å bygge noe? Eller er du den som vil gjøre en forskjell i verden? Uansett hvem du er, vis oss det.

PS: pass på at karakterutskrift, motivasjonsbrev og andre viktige dokumenter er lastet opp i søknadsprosessen.

Søknadsprosessen

For å søke til NTNUs Entreprenørskole må du gjennomføre følgende:

• Sjekke at du fyller nødvendige krav (se ovenfor).
  • Registrere din søknad i Søknadsweb.

I Søknadsweb:

• Last opp dokumenter (Attester, CV, Karakterutskrift, og andre relevante dokument).
  • Last opp obligatorisk Søknadskriv.
  • Etter søknadsfrist inviterer vi en god mengde kandidater til intervju.

For en mer detaljert steg-for-steg gjennomgang, se her.

Digitalt informasjonsmøte - Opptak

Hvor: